Ek Gıdaya Nasıl Geçtik ?




İlk 6 ay nasılda güzeldi. Doğduğundan beri su bile vermediğim Eylül kuzum sadece emerek 6 aylık süreyi tamamlamıştı. Acıktıkça emzirmek, emzirebilmek büyük nimetmiş gerçekten. Ek gıdaya geçmeden önce nasıl başlamalıyım, neler vermeli, nasıl ilerlemeliyim diye araştırırken daha bebek sahibi olmadan önce de bildiğim blw yöntemiyle ilerlemeye başladım. Blw (baby led weaning) bebek önderliğinde ek gıdaya geçiş olarak tanımlanmakta. 180 günü tamamlamadan önce mama sandalyemizi aldık, tabak çanak, kollu kolsuz bi ton önlük sanki çocuk hemen ya allah deyip yemeğe başlayacakmış gibi hazırlandık.
                                          
Beklenen gün geldi Eylül artık desteksiz de dik oturabiliyor ve 180 günü tamamlamıştı. Parmak besinlerden ilk olarak brokoli ile başladık buharda haşladım koydum önüne hadi kızım ye bakalım diye bakıyorum gözünün içine tabi ki tam bir fiyasko çocuk ağzına götürmesiyle yüzünün buruşması, öğürmesi bir oldu. Oysa ne hayallerim vardı hemen ağzına götürüp yiyecek falan :D
3 gün kuralıyla 3 gün önüne koydum mıncıklayıp fırlattı attı. O kadar denediğim sebzelerden patates ve bal kabağını sevdi sadece. Pankek denemelerimiz, kekler, poğaçalar, çorbalara geldiğimizde ikimizde mutluyduk Eylül kendi yemeği keşfetmeyi seven bi çocuk ve blw tam da ona göre bir beslenme şekli. İlk zamanlar sadece anne sütü alan bir bebek için tabi ki çok zor oldu yutabilmek birçok kez öğürdü, tıkandı ama başlamadan önce ilk yardım videolarını izleyip hazırlanmıştım :D zaman geçtikçe boğazında kalan parçaları kendisi çok rahat çıkarabildi.
Sıvı yiyecek içecekleri fincan yardımıyla onun içmesini sağladım fincanı eline verdiğim alttan hafif ben de destekleyerek yardımcı oldum. Daha sonra pipetle içmeyi öğrenince o da rahat etti ben de. Sanırım 8. ayda pipetle içmeyi öğrendi artık çorbaları o şekilde içiyordu.

Ersinle çocukla ilgili en korktuğumuz şeylerin başında elimizde kaşıkla çocuğun peşinde koşmaktı  neyse ki korktuğumuz gibi olmadı. Bizimle birlikte masaya oturan önünde yemeğiyle ilgilenen bir kuzucuğumuz var. Lütfen bulamaç şekilde mamalardan, pürelerden vazgeçin ve bebeğinize şans verin. Hem göreceksiniz bebeğinizin damak tadının oluştuğunu o zaten size yardımcı olacak. Evet evim çok çabuk dağılıyor yerler her yemekten sonra özellikle başlarda berbat haldeydi günde 3 öğün silip süpürmek zorunda kalıyordum ama şimdi ikimiz de çok mutluyuz o yemeğini yerken ben kahvemi yudumlayıp onu izliyorum keyifle. Bu arada 8.5 aydır blw ile ilerliyoruz hep gözümün önünde yiyor yemeğini ben bir gideyim başka işimi halledeyim diyemiyorum sanırım onun için daha vaktimiz var belki Eylül hazır ama ben değilim :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ev Kazaları, şişlikler, morluklar...

Kitap Okuma Alışkanlığı

Süt Kuzusu Projesine Nasıl Kayıt Olduk ?