Kitap Okuma Alışkanlığı

  Eylül'e hamileliğimden beri ara ara ona kitap okuyordum daha doğmadan bir sürü çocuk kitapları almıştım bile. 4-6 aylık dönemde iyice ilgisini çekmeye başlamıştı kitaplar hem dişlerinin kaşınmasına iyi geliyordu kalın kapaklı, yumuşak kitaplar tercih etmiştim ilk başlarda. İlk kitabı ve en sevdiği diş kaşıyıcısı olarak Remzi Kitapevinin İlk 100 sözcük kitabını tercih etmiştik 🙈


1 yaşından önce genelde sözcüklerin, hayvanların, arabaların, oyuncakların ağırlıklı olduğu sadece resimli kitaplardan almıştım. Nesneleri tanıması, kelime dağarcığının gelişmesi açısından bu tarz kitapları önermişti doktorumuz da. Daha sonra içerisinde az cümleli büyük resimli kitaplardan hoşlanmaya başladı. Ben okurken ilgisini çekmesi için hayvanlar varsa onların sesini çıkararak ya da sorular sorarak okumaya başladım.

Eylülle kitap okurken fotoğraf video eklediğimde bazı anneler bizimki kitap okumayı sevmiyor, sıkılıyor nasıl oyalıyosunuz diye soru alıyorum. Uygun zamanı kolluyorum açıkcası daha sonra zaten kitap onun ilgisini çekip benimle birlikte ben okurken o resimleri inceleyip sayfa çevirme yapıyor 👶

Peki uygun zamandan kastım ne ? Kitap okumayı nasıl sevdirdim ? diye sorarsanız şöyle sıralayabilirim;

1. Sakin olduğu bir zamanı tercih ediyorum. Örneğin, öğle uykusundan uyanmış ve karnının tok olduğu zaman bizimkinin ideal zamanı :)
2. Sessiz, iyi ışığı olan rahatsız edilmeyeceğimiz bir yer,
3. Kısa kitaplar tercih ediyorum uzun olduğunda bazen sıkılabiliyor. 🙊
4. Kitabı rahatça görüp tutabileceği şekilde kucağıma alıyorum.
5. Henüz konuşamadığı halde sık sık kitapla ilgili sık sık soru soruyorum. Nerde ? Bu ne ? vs.
6. Resimdeki ayrıntıları gösterip ismini tekrarlayabilirsiniz.
7. Sözcükleri şarkı söyler gibi melodili okuyup onun isminin de geçtiği sözcükler ekliyorum.
8. Sayfaları onun çevirmesine izin veriyorum çok da hoşuna gidiyor :)
9. Kitaba dokunmasına, tutmasına hatta bazen eğer kitap uygunsa çiğnemesine de izin veriyodum :) özellikle 4-6 ay bu çiğnemeyi çokça yaptı 😂
10. Eğer ilgisi dağıldı ve kitap ilgisini çekmiyorsa okumayı bırakıyorum, zorlamıyorum.

 Şu ara kitapları kendisi dış kabından beğenip alıyor eğer yaşına uygunsa onun seçimini tabii ki tercih ediyoruz. Benim genelde tercihim Pearson yayınları oluyor. Çizimleri çok güzel çok renkli ve hikayelerine açık söylemek gerekirse ben de bayılıyorum 🙈 Eylülün de favori kitabı Maya- Dünyanın En Şanssız Köpeği. Odasına girdikçe gösteriyor sanırım bi 20 kez okuduk :)



                                                   

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ev Kazaları, şişlikler, morluklar...

Süt Kuzusu Projesine Nasıl Kayıt Olduk ?