Eylül'e Neden Süt İçirmiyorum ?

  Eylül 41. haftada doğduğu için sanırım süt üretimim 39. haftada başlamıştı. Doğduğu gibi emzirebildiğim için çok şanslı ve mutluydum, 15 aylık hala emmeye devam ediyor. Herhangi bir sorun olmadığı takdirde uzmanların da önerdiği gibi 2 yaşa kadar emzirmeye devam etmeyi düşünüyorum. Gerçi onun pek 2 yaşta da bırakmaya niyeti yok gibi de neyse onu o zaman düşünürüz artık :)

  1 yaşını doldurduğu andan itibaren "süt içiyor mu ? süt veriyosun di mi ? aa boyu uzamaz, kemikleri gelişmez, kalsiyuma ihtiyacı var" gibi tonlarca laf duydum. Aslında Eylül ek gıdaya geçmeden önce sütle ilgili hiç de bu kadar ön yargılı değildim kendim de gün içerisinde süt tüketiyorum çocukluğumda da süt delisiydim. Eğer ilerde Eylül de kendisi süt içmek isterse pek tabii içebilir. Ama şimdilik hazır ben karar veriyorken onun ne yiyip içeceğine süt vermeme taraftarıyım. 👶
Doktorumuz da günlük 200 ml anne sütü alıyorsa vermene gerek yok demişti. Süt bir sürü ısıl işlem görüyor ve içindeki sindirici enzimler özelliklerini kaybediyor vitaminler azalıyor ama mayaladığımız zaman enzimler tekrardan canlanıyor, sindirici enzimler oluşuyor. Devam sütlerinin içerisinde şeker çok yüksek olduğu için faydasından çok zararı olacağından onu da tercih etmiyorum. Süt yerine bol bol kefir, yoğurt, peynir tüketiyor bunların faydalarını saymakla bitiremeyiz peki ya sütün ? Sütle ilgili okuduklarımın bazılarını sıralayacağım bunları öğrendikten sonra bile isteye veremezdim dediğim gibi ilerde kendisi isterse tabii ki içebilir :)
                     
                                                     

✔inek sütündeki proteinlerin tip 1 diyabeti tetiklemesinde önemli rol oynadığı saptanmıştır.
✔Kemik erimesi vakaları en çok görülen ülkeler aynı zamanda süt tüketimi ve günlük kalsiyum tüketimi en fazla olan ülkelerdir.
✔Süt proteinin kolesterol düzeylerini artırdığı saptanmıştır.
✔Süt dünya üzerinde en yaygın olarak görülen alerjik gıdaların başında yer alır, içeriğindeki laktoz nedeniyle dünyadaki nüfusun büyük bir kısmı tarafından sindirilememektedir.
✔ Süt tüketimi fazla olan kişilerde prostat kanseri ve yumurtalık kanseri riskinde artış görülmüştür. Süt ürünlerinden üretilen peynir, yoğurt gibi besinlerin ise aksine kanser riskini düşürdüğü görülmektedir.
✔Her canlının sütü özel olarak onun ihtiyaçlarına göre tasarlanmıştır. İnek sütü, insan sütünden 3 kat daha fazla protein içerir. Bu nedenle insanlar tarafından tüketimi halinde metabolizma bozukluklarına ve kemik sağlığına zararlara neden olacaktır. Aynı şekilde inek sütü, insan sütüne göre çok daha fazla yağ içerir, ki bunu içen küçük bir buzağının ne kadar büyüdüğü göz önüne alınırsa bu fark daha iyi anlaşılacaktır. İnsanlar, insan haricinde bir hayvanın sütünü tüketmek için uygun bir metabolizmaya sahip değillerdir. İnek sütü yukarıda sayılanların yanı sıra demir eksikliği yapar. Demir eksikliğine bağlı anemi de iştahsızlık yapar. Ayrıca midesi sütle dolan çocuk yemek yemek istemez. Yoğurt, ayran, kefire teşvik edelim çocuklarımızı :)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ev Kazaları, şişlikler, morluklar...

Kitap Okuma Alışkanlığı

Süt Kuzusu Projesine Nasıl Kayıt Olduk ?